Stramosi

------

Azi mi-am vazut pentru prima data stra-strabunicii. Nu chiar pe toti, ci doar doi, intr-o serie de fotografii vechi scanate si trimise de verisoara mea din Iasi. Mi s-au parut fascinanti. Oameni simpli, tarani din Dolhasca [unde n-am fost niciodata], si de o autenticitate data poate in primul rand de naturaletea hainelor [a portului, poftim..]. Adica nu ‘traditionalele’ straie de Muzeul Satului, idealizarea unui mediu rural care e mai aproape de propaganda nationalista decat de realitate, dar nici ‘blugi’ de inceput de secol 20, care ar fi fost un semn al parvenitismului urban ce-i ispitea pe multi, sunt sigur. Haine simple, de zi cu zi. Ce mi-ar fi placut sa-i cunosc, sa-i vad macar o data. Am avut norocul sa-mi cunosc destul de bine strabunica – fiica lor, dar stra-stra bunicii.. Oricum, e fascinant sa-i vad si asa, in fotografii. Ar trebui sa mai caut prin ‘arhivele’ familiilor mele, poate-i gasesc si pe ceilalti.

Lasă un răspuns

